پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 9 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۸:۳۰:۵۴

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اعلام کرد:
اشتغال مستقیم ۵۵ هزار نفر در طرح‌های توسعه‎ای پارس جنوبی

باشگاه خبری فراساحل: براساس آخرین آمارها هم اکنون بیش از ۵۵ هزار نفر به صورت مستقیم در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مشغول به فعالیت هستند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شانا، مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژِی پارس در دیدار با جمعی از استادان علوم سیاسی و روابط بین‌الملل گفت: تکمیل طرح‌های توسعه‌ای، پارس جنوبی می‌تواند سالانه ۱۰۰ میلیارد دلار (با محاسبه نرخ ۵۰ دلار برای هر بشکه نفت خام) ثروت عاید کشور کند؛ این منطقه بزرگترین منطقه انرژی ایران و دنیاست که این موضوع ضرورت ارتباط دانشگاه‌ها و مراکز مختلف نخبگان کشور را با صنعت نفت بیشتر می‌کند. وی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را از نظر تنوع قومیتی، مرز مشترک سیاسی با کشورهای مختلف منطقه، منابع مشترک با دیگر کشورها و تنوع مذهبی و فرهنگی یک استثنا خواند که این موضوع سبب شده است جغرافیای سیاسی منطقه خاص شود.


مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: در خارج از محدوده منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و در همسایگی این منطقه نیز می‌توان بزرگترین پروژه‌ها و مخازن نفتی و گازی را دید که اهمیت این منطقه در اقتصاد کشور را دو چندان می‌سازد. یوسفی افزود: در دولت تدبیر و با اولویت‌بندی فازها از سوی مقام عالی وزارت نفت این نوید را خواهیم داد که طرح توسعه فازهای گازی پارس جنوبی در سال ۹۶ به سرانجام برسد. مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تعداد شاغلان پارس جنوبی را ۵۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: یکهزار هزار هکتار زمین برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در صنایع پایین دستی اختصاص یافته است که در صورت تکمیل طرح‌های سرمایه‌گذاری نقش قابل توجهی در افزایش اشتغال منطقه خواهد داشت.


یوسفی رویکرد سازمان منطقه ویژه پارس و وزارت نفت در منطقه را ایجاد امنیت پایدار از طریق افزایش مشارکت مردم محلی در فعالیت‌های صنعتی خواند و افزود: تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان از سوی وزارت نفت در پروژه‌های عمرانی، تکمیل طرح‌های بهداشتی و درمانی تامین آب شرب شهرهای نخل تقی و جم و ساخت جاده‌های مواصلاتی تخصیص یافته است.



  کد خبر : 1470
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :